Arbeidstilsynet har valgt Nucleus som sin samarbeidspartner for kommunikasjonstjenester etter en omfattende anbudsprosess med ni andre byråer.
– Avtalen innebærer at Nucleus får brukt hele sitt tjenestespekter, samtidig er dette en av de aller største kontraktene i Nucleus’ historie og en betydningsfull milepæl for byrået, sier Georg A. Huus Westphal, kundeansvarlig i Nucleus.
Gjennom avtalen skal Nucleus og Arbeidstilsynet samarbeide tett om strategisk kommunikasjon som fremmer et tryggere arbeidsmiljø og motiverer til nødvendige adferdsendringer på norske arbeidsplasser. Stig Inge Eikemo, avdelingsdirektør for kommunikasjon og brukerdialog i Arbeidstilsynet, er fornøyd med valget av Nucleus:
– Nucleus leverte en løsning som kobler deres metodikk direkte til våre virkemidler og målsettinger, samtidig som de har god forståelse for myndighetskommunikasjon. Med et erfarent kjerneteam som dekker alle våre behov og tilleggsressurser innen adferdspsykologi, er vi sikre på at vi har valgt riktig partner som utfyller vår interne kommunikasjonskompetanse på en god måte, sier Eikemo.
Nucleus har styrket sitt kreative og strategiske team med den anerkjente duoen Hvemm og adferdsbyrået Nudgelab, noe som gir dem enda større kapasitet til å utforme kommunikasjonsinnsats som skaper både oppmerksomhet og målrettede adferdsendringer.
– Vi i Nucleus ser frem til å bruke vår metodikk for å fremme helse og sikkerhet på norske arbeidsplasser. Vi prioriterer innsatsen der behovet er størst og vil jobbe for å øke bevisstheten rundt viktige arbeidsmiljøspørsmål, samtidig som vi stimulerer til konkrete adferdsendringer som skaper tryggere arbeidsplasser, sier Georg A. Huus Westphal.
I vurderingen av Nucleus sitt tilbud ble byråets evne til å forstå målgrupper og identifisere barrierer, samt deres kompetanse innen bruk av kunstig intelligens i offentlig sektor, vektlagt. I tillegg viste Nucleus en stor vilje til å overføre kunnskap til Arbeidstilsynet, noe som bidrar til et robust og bærekraftig samarbeid.
– Vi er glade for at Nucleus setter adferdsendring i sentrum og ikke bare er opptatt av å skape oppmerksomhet, sier Eikemo. – Det er kombinasjonen vi trenger for å styrke arbeidsmiljøet i Norge og fremme et trygt og sunt arbeidsliv for alle.