Elfag er en av landets største og mest kjente elektrikerkjeder med sine 110 medlemsbedrifter. Nå skal Nucleus gjøre det enklere for Elfag å nå ut til sluttkunden, med mål om å styrke merkevare og salg. Gjennom en satsning på digital innholdsproduksjon og distribusjon er målsetningen å gjøre det enklere for forbrukeren å ta kontakt med elektrikere i en av Elfags medlemsbedrifter.

– Vi ser at digital markedsføring, også for bransjer som vår, er helt avgjørende som en del av en markedsmiks for å bygge en sterk merkevare i 2019. Hvis du skal nå ut til sluttbrukeren i dag må du forstå betydningen av å velge riktige kanaler, og å treffe kundene der de er når de trenger deg. Eksempelvis satser vi nå på høyere trafikk gjennom Google, noe som gjør at nettsidene våre må svare til de tekniske og innholdsmessige kravene Google stiller. Videre må dette innholdet distribueres, og det er liten tvil om at Facebook er en kanal hvor vi enkelt kan målrette kommunikasjonen vår, sier Anne Røkenes, markedsdirektør i Onninen, eier av Elfag-kjeden.

Nucleus bidrar med innholdsproduksjon til digitale flater, distribusjon av innhold og rådgivning knyttet til satsningen. At Elfag nå har knyttet seg til Nucleus er noe kundeansvarlig Leif Iversen har lite imot.

– Det at en av landets mest kjente og største elektrikerkjeder med så høy merkevarekjennskap velger Nucleus ser vi på som en fjær i hatten, og en anerkjennelse av den forståelsen og kunnskapen vi har knyttet til digital kommunikasjon. Jeg opplever at vi jobber med en kunde som er både moderne og som tør å tenke nytt, sier Iversen og legger til:

– Dette er jo en bekreftelse på at den satsningen vi har gjort det siste året knyttet til digital kommunikasjon gir resultater.