Etter mer enn 20 år i ledende roller i PR- og kommunikasjonsbransjen, er Petter Herming nå klar for jobb i Nucleus. Nucleus opplever betydelig vekst i år, og Petter Hermings strategiske og operative kompetanse skal bidra til å styrke byrået ytterligere.

– Vi vokser både gjennom å levere flere tjenester til eksisterende kunder og ved å vinne nye kunder. Vi er derfor meget godt fornøyde med å ha signert en så dyktig og erfaren rådgiver som Petter. Han vil tilføre byrået og våre kunder verdifull kompetanse, erfaring og engasjement, sier Anette Jamtvedt, COO i Nucleus.

– Nucleus er på en spennende reise som jeg vil være med på, sier seniorrådgiver Petter Herming som nå melder flytting fra Trigger til Nucleus.

Over 20 års bransjeerfaring

Petter Herming har over tjue års erfaring fra kommunikasjonsfaget og kommer sist fra rollen som konsulent og kundeansvarlig i Trigger. Han har tidligere jobbet seks år i Geelmuyden.Kiese som partner og leder for kreatørene, vært partner og daglig leder i Teft (nå Spoon), samt syv års fartstid i Dinamo. Herming har også med seg tre års erfaring fra Konsernstab kommunikasjon i Posten Norge.

– Nucleus er et byrå med kompetanse innen mange kommunikasjonsdisipliner, og det passer godt med min bakgrunn og med hvordan jeg ønsker å jobbe. Her er det 35 kolleger med ulik kunnskap som jeg gleder meg til å lære mer av, og forhåpentligvis kan jeg bidra med min erfaring og kompetanse tilbake. Byrået er i en vekstfase, og det byr på mange nye muligheter og utfordringer som jeg gleder meg til å ta del i, sier Herming.

I Nucleus skal Petter ha kundeansvar og jobbe som seniorrådgiver med fokus på markedskommunikasjon, kreativitet og konsept- og kampanjeutvikling.

– Vi tar hånd om stadig større og mer sammensatte problemstillinger for kundene våre, og Petters erfaring vil komme svært godt med i vår videre utvikling, sier Jamtvedt.

18 nye kunder siden januar

Nucleus opplever solid vekst i omsetning og byråinntekt i inneværende år og har signert 18 nye kunder siden januar.

– Nucleus har eksistert i nær 30 år, det er et godt tegn på at selskapet har kloke hoder og fornøyde kunder, og ikke minst god forretningsforståelse. At byrået i fjor ble kåret til «Nordic Agency of the Year» av SABRE Awards bekrefter jo at det er et sted hvor det skjer interessante ting. Jeg gleder meg til å komme skikkelig i gang med denne flotte gjengen, sier Herming.