Nucleus har blitt varme i trøya i prisutdelingen som kårer de beste PR- og kommunikasjonsarbeidene i Europa.

Nucleus nominert i fire kategorier med Trygg Trafikk-kampanjen «Er det så farlig da», i NGOs & Associations, Multi-Channel Communications, Social Media og Norway, Sweden, Finland, Denmark & Iceland. I tillegg er IMDi og kampanjen «Snakke mer» nominert i kategorien Government Agencies & Parties.

– Vi er veldig glade for nominasjonene i årets European Excellence Awards – og spesielt gøy er det at vår kampanje for Trygg Trafikk får hele fire nominasjoner. Dette er en fantastisk annerkjennelse av arbeidet som er lagt ned i både innsikt, konsept og utførelse. Samtidig er det veldig gøy å se at norske byråer igjen er sterkt representert i denne konkurransen. Det er det gøy å være en del av!, sier byråleder i Nucleus, Anette Jamtvedt.

I år er syvende året på rad at Nucleus er nominert til pris i European Excellence Awards (EEA), som er en internasjonal konkurransen som kårer de beste PR- og kommunikasjonsarbeidene fra året før. Utdelingen har sin opprinnelse tilbake i 2007, og årets finale går av stabelen digitalt den 9. desember.

Her kan du se hele nominasjonslisten.

– Veldig stas

Oppdraget fra Trygg Trafikk var å lage en kampanje for å endre holdninger blant syklister, el-syklister og el-sparkesyklister.

– Det er veldig stas å være nominert i flere kategorier for en så viktig sak som å få flere til å få på seg sykkelhjelmen. Problemet er at «alle» skjønner at sykkelhjelm funker, men likevel er det fortsatt altfor mange som slurver. På grunn av latskap, forglemmelser eller bare dårlige unnskyldninger. Derfor ble temaet for kampanjen er de dårlige unnskyldningene mange av oss bruker for å droppe sykkelhjelmen – med humor i fokus og uten pekefinger, sier Øystein Berntzen, seniorrådgiver og kundeansvarlig for Trygg Trafikk i Nucleus.

Her kan du lese mer om kampanjen.

IMDi ønsket en digital kampanje rettet mot personer som av en eller annen grunn ønsker å forbedre norskferdighetene sine – enten motivasjonen er jobb, studier eller norskprøven. Kampanjen skulle foregå på flere språk, og trafikken skulle rutes inn på en landingsside på IMDi.no.

Seniorrådgiver og kundeansvarlig for IMDi, Emilie Valgebjørg er svært fornøyd med nominasjonen:

– Det er utrolig gøy at «Snakke mer-kampanjen» har fått plass på shortlisten i det som jo blir kalt EM i PR. Det å få en sånn anerkjennelse er vi både stolte av og glade for. Nominasjonen deler vi med de fine folka i IMDi som bidro til at kampanjen nådde så mange og oppnådde så gode resultater. Nå er det bare å krysse fingrene 9. desember!