I år vant Nucleus gull i kategorien Film & Video med kampanjen "Noen kamper er verdt å ta" for Trygg Trafikk. Også Onninen og nettstedet «Onn:time» tok hjem en respektabel bronse i kategorien Transport & Logistics.

– Vi er superhappy med å vinne pris i skarp konkurranse med det beste i Europa. Dette beviser at god historiefortelling aldri går av moten - og at det også går an å fortelle en historie som tar tid å utvikle, også i sosiale medier. Takk til Go Electra og regissør Marius Myrmel som realiserte idéen vår, og takk til Trygg Trafikk og If som turte å gå for en langfilm. Nå skal det feires, sier fungerende utenrikskorrespondent for teamet på Trygg Trafikk, Atle Hommersand.

Siden 2011 har Digital Communication Awards vært prisutdelingen som anerkjenner innovative prosjekter og kampanjer på digitale flater. Også i år er Nucleus og tilhørende samarbeidspartnere nominert i seks ulike kategorier, fordelt på fire ulike prosjekter. I fjor vant vi i kategorien Employer Branding & Recruiting Campaign med prosjektet Polferden for Hennig-Olsen Is.

Her er alle nominasjonene fra Digital Communication Awards:

Campaign of the Year (associations & institutions): Trygg Trafikk, «Noen kamper er verdt å ta»
Multichannel communication: Trygg Trafikk, «Noen kamper er verdt å ta»
Event & Experiental Marketing: UFCG, «Fremtidsutsikten»
Short video: Academy, «På tide å bytte karriere?»
Film og video: Trygg Trafikk, «Noen kamper er verdt å ta»
Transport & Logistics: Onninen, «Onn:time»