Sponsoraktivering er sammen med employer branding ett av Nucleus’ strategiske satsningsområder fremover. Nå styrker byrået området ytterligere med ansettelsen av Lars Knudsen. Han kommer fra stillingen som leder av næringslivsavdelingen i Leger Uten Grenser.

Nucleus har i flere år levert prisvinnende konsepter og løsninger som har koblet sponsoraktivering med employer branding og merkevarebygging. Dette er prosjekter som har gitt gode effekter i form av økt jobbtrivsel, økt motivasjon, redusert sykefravær, rekrutteringskraft og styrket omdømme og merkevare.

­– Vi opplever at det er et stort uutnyttet potensial i å bistå med å gjøre sponsorater til virkelige, resultatorienterte strategiske partnerskap. Det er derfor ett av våre satningsområder i tiden fremover. Dette handler både om å bistå næringslivet eller sponsorobjektet med å finne den riktige strategiske samarbeidspartneren og å aktivere samarbeidet på riktig måte og måle resultatene. Jeg er kjempeglad for at Lars med sin erfaring og nettverk skal gå i front for oss her, sier byråleder Axel Revheim i Nucleus. 

Lars Knudsen har nesten ti års erfaring med strategiske partnerskap og aktivering av sponsoravtaler. Han har flere år bak seg i næringslivsavdelingen i Leger Uten Grenser, og har tidligere drevet et sports management-selskap hvor han jobbet med flere av landets beste idrettsutøvere, lag og forbund.

­– Jeg ble kjent med Nucleus gjennom tre års samarbeid og kundeforhold i Leger Uten Grenser. Her jobbet vi sammen om å aktivere blant annet Hennig-Olsen Is sitt samarbeid med Leger Uten Grenser. Jeg har sett gang på gang på hva som skal til for å skape merverdi i et strategisk partnerskap, og ikke minst hvor stor etterspørsel det er etter aktiveringsrådgivning og -løsninger. Jeg gleder med til å realisere dette potensialet sammen med alle de dyktige folka i Nucleus, sier Lars Knudsen.

Knudsen er tidligere toppidrettsutøver på juniornivå, og er utdannet fra Norges Handelshøyskole med spesialisering innen finans. Han har tidligere også jobbet fire år i finansbransjen.

­– Kommunikasjonsbransjen er en ny bransje for meg som jeg gleder meg til å bli kjent med, og samtidig kjennes det bare så riktig å kombinere min kompetanse med den strategiske forretningsrådgivningen og fagkompetansen på employer branding og omdømme- og merkevarebygging som Nucleus besitter. Det er akkurat det som skal til for å skape merverdi i strategiske samarbeid, sier Knudsen.