I en tid med stadig raskere samfunn- og markedsendringer stilles det høye krav til god lederkommunikasjon. For å imøtekomme et økt behov på dette området, har Nucleus knyttet til seg Line Andersen, en av landets aller beste budskapsformidlere.

– Budskaps- og presentasjonsformidling er et strategisk ledelsesverktøy som lenge har vært en tjeneste hos oss. Vi er svært fornøyde med å kunne utvide teamet som kan levere på dette med en så kunnskapsrik person som Line. Hun har bred erfaring med budskapsformidling fra både radio og TV, og vil med sin kompetanse og faglige tyngde være en stor ressurs for våre kunder, sier byråleder Anette Jamtvedt i Nucleus – et av landets eldste og største kommunikasjonsbyråer.

Line Andersen blir tilknyttet Nucleus som assosiert seniorrådgiver, og vil fremover kunne bistå på kundeoppdrag knyttet til blant annet budskaps- og presentasjonstrening, medietrening- og kriser og konferanse- og debattledelse.

Line Andersen er mest kjent for programlederjobbene hun har gjort for NRK, som Sporten, 17. mai- og sjakk-sendingene. I tillegg har hun mange års erfaring fra P4 Radio Hele Norge. Hennes siste TV-oppdrag var for Discovery under OL i Bejing i 2022, før hun i fjor høst var å se som deltager under 71 grader nord – Norges tøffeste kjendis, på TV Norge.

– Jeg gleder meg veldig til å jobbe sammen med noen av de beste kommunikasjonsfolka i bransjen. For meg har det vært et viktig kriterium å få komme til et miljø hvor man er levende opptatt av å levere faglig rådgivning som er kunnskaps- og innsiktsbasert. Når dette kombineres med nysgjerrighet, ambisjoner og et humørfylt arbeidsmiljø hvor man vil hverandre og kundene vel, så passer dette meg veldig. Så er jeg særs fornøyd med å bli knyttet til sammfunsteamet i Nucleus, for jeg ønsker å bruke mitt samfunnsengasjement på en positiv måte, sier Line.

Budskap som bygger tillit

– Ledere på alle nivåer må ha et aktivt forhold til hvordan, hvor og når de presenterer sine budskap, for å bli hørt, forstått og påvirke. De virkelige gode på dette fremfører budskap som bygger tillit – en valuta som blir stadig viktigere fremover, som en respons til polarisering, mistenkeligjøring og konflikt, sier Leif Iversen, seniorrådgiver og teamleder for samfunnskommunikasjon i Nucleus.

Skal ledere lykkes med kommunikasjon som bygger tillit, er det i følge Leif viktig å trene og få god rådgivning på hva som faktisk virker.

– Da er det ekstra motiverende for oss å få Line på laget – en person med svært relevant erfaring som kan bidra med å forme og presentere budskap slik at det engasjerer. Når vi toppen av det hele får med en høyst smittende latter, så gleder vi oss stort til å få henne som en del av laget, sier Leif.