Nucleus kom hjem fra European Excellence Awards med gull i kategorien «Multichannel communication» for kampanjen «Noen kamper er verdt å ta» som er utviklet for Trygg Trafikk. Dette er den fjerde europeiske prisen kampanjen har vunnet i år.

– Dette henger høyt både fordi European Excellence Awards med rette kalles Europamesterskapet i PR, og fordi vi vant kategorien «Multichannel communications». Vi er opptatt å tenke helhetlig og integrert og å bruke hele spekteret av virkemidler og kanaler når vi utvikler kampanjer, og derfor er det ekstra stas å vinne i den kategorien som går til kjernen av vår kompetanse. Det er en bekreftelse på at vår faglige tilnærming er riktig, sier faglig leder i Nucleus, Atle Hommersand.

European Excellence Awards kårer de beste PR- og kommunikasjonsarbeidene i Europa.

Dette er det tolvte året prisutdelingen finner sted. Hvert år får EEA inn flere tusen nominasjoner til totalt 57 ulike priskategorier. Disse blir vurdert av 35 av de fremste kommunikasjonsekspertene i Europa som da nominerer 5 finalister i hver kategori til selve prisutdelingen som i år fant sted i Lisboa 29. november.

Nucleus var i år nominert til totalt 5 priser. Vinnerkampanjen for Trygg Trafikk er holdning-og atferdskampanjen «Noen kamper er verdt å ta», der hovedvirkemiddelet var denne filmen produsert av regissør Marius Myrmel og produksjonsbyrået Go! Electra.

- Dette er den fjerde prisen denne kampanjen vinner i år. Det er vi utrolig stolte av. Takk til Trygg Trafikk som ga oss utfordringen og muligheten til å utvikle denne kampanjen, og takk til Go!Electra og Marius Myrmel for et strålende samarbeid, sier Hommersand.

Se de andre nominerte prosjektene her!

«På tide med ny karriere?»: Science og Education

«Fremtidsutsikten»: Event & Experiental Marketing