Nucleus ansetter og henter inn spisskompetanse på helsesektoren og bærekraft. De nye fjesene heter Georg Andreas Huus og Tine Venås Kjeldsen.

- Med Tine og Georg får vi to erfarne og meget dyktige rådgivere med på laget. De har levert imponerende resultater hver for seg i tidligere jobber. Vi styrker med dette rådgivingstilbudet innenfor PR-faget kraftig, sier byråleder Axel Revheim i Nucleus.

Georg Andreas Huus kommer fra stillingen som markedssjef i Landsforeningen for hjerte- og lungesyke (LHL) og har tidligere vært markeds- og kommunikasjonsdirektør i Accenture og markedsdirektør i Data Respons. 

I Nucleus vil han hovedsakelig arbeide med strategisk rådgiving, kampanjer og posisjonering.

- Jeg gleder meg til å bruke tidligere erfaring til å vinne nytt terreng i helsesektoren for Nucleus, og med byråets helhetlige tjenestetilbud har vi gode forutsetninger for å lykkes. Effektiv og målrettet helsekommunikasjon kan bidra til positive helsegevinster, noe samfunnet har behov for, sier Huus.

Tine Venås Kjeldsen kommer fra stillingen kommunikasjonsrådgiver med særlig ansvar for bærekraft i Ateam. Hun har tidligere arbeidet i Aftenposten og Drammens Tidende, og har styreerfaring fra FN-nettverket Global Compact Norge og arbeidet ved den norske generalkonsulatet i Guangzhou, Kina.

- Jeg gleder meg til å dykke ned i ulike bransjeutfordringer innen bærekraft. Når stadig flere i næringslivet ser forretningsmulighetene som ligger i bærekraftig utvikling, vil mange ut og mene noe med det samme. Engasjement er bra, men uten et faktisk grunnlag for hvorfor akkurat din virksomheten skal støtte minoritetsgrupper eller kutte karbonutslipp, blir man fort avslørt, sier Venås Kjeldsen.

Se saken i Medier24 og Kampanje her.