Tidligere i år delte vi gladnyheten om nye nominasjoner i SABRE Awards. Nå korrigerer vi nyhetsmeldingen: Nucleus stakk av med gullmedalje sammen med Norsk lyd- og blindeskriftbibliotek (NLB) og kampanjen «Levende Lydbok - Forfatter gis bort» under kveldens digitale prisutdeling.
— Det å fremme leseglede er særlig viktig overfor en gruppe barn og unge som strever med å lese trykt tekst. Og det å vinne en så gjev pris for en så viktig kampanje er selvfølgelig ekstra stas sier kundeansvarlig Jan-Sverre Syvertsen i Nucleus.
Du kan lese mer om vinnercaset her
Utover å vinne gull i kategorien Educational and Cultural Institutions for NLB var Nucleus nominert til ytterligere tre priser i totalt fire kategorier i år – og dermed det norske byrået med flest nominasjoner.
— Det er alltid stas å vinne priser i internasjonale konkurranser. Prisen henger høyt og det er gøy å oppleve at både Nucleus og andre norske byråer leverer vinnerprosjekter- og kampanjer år etter år. Neste år kan vi forhåpentligvis feire sammen, sier Axel Revheim, byråleder i Nucleus.
SABRE Awards arrangeres av The Holmes Report og premierer innovativ, strategisk, kreativ og effektiv markedsføring. Dette er det fjerde året Nucleus vinner pris i verdens største prisutdeling innen PR.
Filmene til kampanjen er regissert av Katja Høgset, og kan ses her.
Slik så resten av nominasjonlisten til Nucleus ut:
- «Onn:time» med Onninen i kategorien Business to Business
- «Mørket kommer» med Trygg Trafikk, i kategorien Integrated marketing
- «Ta Beltesjekken» med Trygg Trafikk, i kategorien Public Education
Les mer om saken på Kampanje sine sider.