Sommeren er tiden for både uskyldig flørting og seriøs partnerjakt. I forbindelse med Match sommerkampanje bidro Nucleus med utarbeidelse av konsept og filmproduksjon.

Aldri har det vært flere single i Norge, og aldri har flere tatt i bruk datingtjenester i jakten på kjærligheten. Match er en velkjent og godt etablert aktør, og i jungel av datingapper er de opptatte av deres single skal møte andre single som har ekte og seriøse intensjoner.

Derfor ønsket de seg et filmkonsept som ble opplevd ekte, relevant og kortfattet. Sammen landet vi på et "fem-på-gata"-konsept, der vi utfordret målgruppen direkte gjennom bruk av en programleder.

Et par på Aker Brygge snakker i mikrofonen.
KOMMER MED GODE RÅD: Tilfeldig forbipasserende forteller om hva som skal til for å få en god date.

Valget av programleder landet på Eirik Krokås, en kjent, norsk komiker fra Bergen. Han tok oppdraget med stil, og hadde ingen verdens problemer med å tiltrekke seg både single og par en varme sommerkveld langs Oslos mest folkerike del av sjøsiden, Aker Brygge.

– Eirik var en perfekt utegående reporter som tok tempen på kjærligheten. Han fikk mange gode tips og råd om hvordan man skulle komme seg opp igjen på datinghesten etter en lang koronadvale. Vi satt igjen med nok innhold til å lage både to og tre filmer, sier Emilie Valebjørg, prosjektleder for kampanjen.

Videoen ble distribuert på Facebook og Instagram gjennom sommeren, og mottok gode tilbakemeldinger og resultater.

– Resultatene var kjempegode. Det er tydelig at vi traff med sjanger, lengde og tematikk på et aktuelt tidspunkt. Kunden er kjempefornøyd og ser frem til neste lignende filmprosjekt, sier hun videre.

Her kan du se filmene: