Nucleus har blitt varme i trøya i prisutdelingen som kårer de beste PR- og kommunikasjonsarbeidene i Europa.

I år er Nucleus nominert i tre kategorier, med #PowerTheChange-kampanjen for Aker Solutions nominert i Energy og Multi-Channel Communications, og Leger Uten Grenser-kampanjen «En annerledes jul» er nominert i kategorien NGOs & Associations. Det har til sammen kommet inn over 800 nominasjoner i de ulike kategoriene.

– Vi er veldig glade for nominasjonene til European Excellence Awards – spesielt fordi dette er to kampanjer vi er veldig stolte av. Begge kampanjene ble utviklet og produsert midt under en pandemi, og oppdragsgiverne våre, samarbeidspartnere og vi måtte være både fleksible og smidige for å få dette til, sier byråleder Axel Revheim.

– Sammen fant vi smarte strategiske og kreative løsninger som ga svært gode resultater, noe disse nominasjonene er et bevis på. Det er gøy at vårt arbeid blir anerkjent internasjonalt og at vi nok en gang, sammen med andre norske byråer, leverer sterkt i årets konkurranse, avslutter han.

Det er sjette året på rad at Nucleus er nominert til pris i European Excellence Awards (EEA), som er en internasjonal konkurransen som kårer de beste PR- og kommunikasjonsarbeidene fra året før. Utdelingen har sin opprinnelse tilbake i 2007, og årets finale går av stabelen digitalt den 10. desember.

Her kan du se hele nominasjonslisten.

STOLTE: Nucleus er nominert i tre kampanjer, sammen med byråer og arbeid fra hele Europa.

"Emosjonell og rasjonell historiefortelling"

Både #PowerTheChange-kampanjen for Aker Solutions og «En annerledes jul» for Leger Uten Grenser ble også nominert i den globale SABRE Awards tidligere i år, og har høstet stor anerkjennelse internasjonalt.

– Dette er utrolig stas og nok et bevis på at vi lager kommunikasjon som holder høyt internasjonalt nivå. Dette er en kampanje med en film som vi er svært stolte over, og som ble utviklet og produsert på svært kort tid midt under en pandemi, sier kundeansvarlig og seniorrådgiver Atle Hommersand om kampanjen for Aker Solutions.

Her kan du lese mer om #PowerTheChange-kampanjen.

Her kan du også lese om kampanjen vi lagde for Leger Uten Grenser, som er én av fem nominerte til å vinne i kategorien "NGOs & Associations".