Da Byggmakker skulle lansere sin nye «Kjøpmannsstrategi» internt, ble branding-filmen «Byggmakker bygger landet» utviklet som en del av kommunikasjonsløsningen. Mens strategien snakker til fornuften, snakker filmen til følelsene. Målet var å vise frem at man som en Byggmakker er en del av noe stort, noe betydningsfullt for folk og for landet.
Filmens mål var å bygge stolthet. Blant ansatte, leverandører og selskapets proffkunder.
Den nye strategien, kalt «Kjøpmannsstrategien», og filmen ble utviklet etter at Byggmakker hadde lagt bak seg en krevende omstillingsperiode. Nå var tiden inne for å se fremover og skape ny vekst.
Byggmakker er et selskap fylt med historie, kunnskap og kompetanse som skaper trygghet og tillit hos forbrukerne. Det var viktig at historien i filmen formidlet dette budskapet på en god måte. Lista ble lagt høyt når det gjaldt kvalitet og produksjon. Nucleus utarbeidet grunnide, og prosjektledet arbeidet med filmen. Vår samarbeidspartner Kandidat sto for manus, regi og produksjon.