Fornuft og følelser

Hvordan skaper man stolthet og engasjement rundt en ny forretningsstrategi?
Snurr film!
OPPDRAG

Bygge stolthet

Da Byggmakker skulle lansere sin nye «Kjøpmannsstrategi» internt, ble branding-filmen «Byggmakker bygger landet» utviklet som en del av kommunikasjonsløsningen. Mens strategien snakker til fornuften, snakker filmen til følelsene. Målet var å vise frem at man som en Byggmakker er en del av noe stort, noe betydningsfullt for folk og for landet.

Filmens mål var å bygge stolthet. Blant ansatte, leverandører og selskapets proffkunder.

Den nye strategien, kalt «Kjøpmannsstrategien», og filmen ble utviklet etter at Byggmakker hadde lagt bak seg en krevende omstillingsperiode. Nå var tiden inne for å se fremover og skape ny vekst.

Byggmakker er et selskap fylt med historie, kunnskap og kompetanse som skaper trygghet og tillit hos forbrukerne. Det var viktig at historien i filmen formidlet dette budskapet på en god måte. Lista ble lagt høyt når det gjaldt kvalitet og produksjon. Nucleus utarbeidet grunnide, og prosjektledet arbeidet med filmen. Vår samarbeidspartner Kandidat sto for manus, regi og produksjon.

RESULTAT

Stolthet, samhold og nasjonalarv – alt i én film

Resultatet er en film som slår an strenger som stolthet, samhold, drømmer og nasjonalarv, og som engasjerer både internt hos Byggmakker og ute blant folk flest. Filmen hadde premiere – til stor begeistring – på Byggmakkers årlige samling for ansatte, leverandører og proffkunder, Byggmakker Forum.

– Etter å ha lagt krevende år bak oss, var tiden inne for en ny forretningsstrategi som skal gjøre oss til en enda mer fleksibel og kundetilpasset byggevarekjede, sier Salgs- og markedsdirektør Kari Moberg i Byggmakker.

– Vi skal være konkurransedyktige på pris og varesortiment, og tilfredsstille kunder som forventer flere og bedre digitale tjenester. I tillegg skal vi hjelpe dem å ta de gode valgene, særlig knyttet til energieffektivisering. Alt dette er samlet i den nye misjonen «Byggmakker bygger landet». Det viser til hva vi historisk har bidratt med, og hva vi skal fortsette med.

– Den historien synes vi filmen forteller godt, sier Moberg.

Kunde

Byggmakker

Tjenester

Samarbeidspartnere

  • Kandidat Filmproduksjon

Priser og utmerkelser

  • European Excellence Awards

    European Excellence Awards

    Kategori: Internal Publication