Hele kampanjen ble til på knappe fem uker. Det inkluderte film produsert av Både Og Film med scener spilt inn på Stord, i Alta, Oslo og i Sør-Afrika og med slampoesi skrevet og fremført på norsk og engelsk, innholdsutvikling på to språk, PR, kanalstrategi og booking av plasseringer, design av markedsføringsmateriell og arbeid med egne landingssider.
Undersøkelser gjennomført i etterkant av kampanjen, viste at arbeidet var vellykket. Tre uker etter kampanjen husket en tredjedel av Norges voksne befolkning å ha sett filmen – blant generasjon Z svarte halvparten det samme.
- Av de fra generasjon Z som husket filmen, svarte 56 prosent at de var enige i at Aker Solution er en del av løsning for en mer bærekraftig fremtid.
- 73 prosent var enige i at Aker Solutions er en akselerator for mer bærekraftig energiproduksjon.
- 57 prosent var enige i at Aker Solutions er en drivkraft for endring (power the change).
- I tillegg svarte mer enn én tredjedel (37 prosent) at de var mer positive til Aker Solutions etter kampanjen.
Stolte og engasjerte ansatte
Med 15 000 ansatte i 25 land, og en arbeidsstyrke som spenner fra arbeidere ved selskapets verft til ingeniører over hele verden, var det også viktig at kampanjen skulle skape en følelse av tilhørighet til det nye selskapet, og styrket stolthet og solidaritet.
- I en intern undersøkelse svarte 70 prosent at kampanjen har gjort dem stolt over å jobbe i Aker Solutions.
- 61 prosent svarte at filmen bidro til å skape en følelse av felleskap i hele virksomheten.
- 62 prosent svarte også at de hadde snakket om kampanjen hjemme eller på jobb, eller engasjert seg på sosiale medier.