Pushet grenser – økte trivsel

Sammen med Hennig-Olsen Is har Nucleus utviklet kampanjekonseptet «Uten grenser». Gjennom diverse små og store utfordringer bryter de ansatte egne barrierer. Kampanjen har resultert i økt stolthet, bedre helse og en rausere bedriftskultur.
Se video!
Oppdrag

Sponsorat som utfordrer

De fleste av oss fylles kanskje av minnene fra en deilig sommerdag og kjenner smaken av fløyelsmyk iskrem når de tenker på Hennig-Olsen Is. Men dette er også et selskap som, med sine 330 ansatte, de siste årene har dyrket frem et engasjement for lokalmiljøet og verden rundt seg.

Nucleus har bistått Hennig-Olsen Is med sponsorkampanjer siden 2016. Det har resultert i prisvinnende kampanjer som Polferden og Jan som gikk Norge på langs.

Marketingsjef i Hennig-Olsen Is, Merete Willumsen Haugå sier at kampanjene har bidratt til å gjøre arbeidsplassen til et enda hyggeligere sted å være.

– De ansatte er stolte av å jobbe for en familie og bedrift som tar vare på både sine ansatte og omverden. De er stolte av sponsoratene bedriften engasjerer seg i, og de er stolte over at bedriften setter de ansatte i sentrum og satser på dem. Gjennom kampanjene og aktivitetene mener jeg vi trygt kan si at vi har fått enda mer lojale ambassadører for virksomheten og merkevaren Hennig-Olsen Is.

LØSNING

Grenseløst samarbeid

Høsten 2019 inngikk Hennig-Olsen Is et samarbeid med Leger Uten Grenser. Organisasjonen er kjent for sitt heltemodige arbeid i noen av verdens mest kriserammede områder. Leger og sykepleiere trosser mentale barrierer og gjør en formidabel og uegennyttig innsats for de som trenger det mest. På en arbeidsplass kan det å bryte egne grenser handle om å komme seg ut av komfortsonen.

Inspirert av Leger Uten Grenser sin fantastiske evne til å ofre seg for andres liv og helse, laget vi en kampanje tilpasset hverdagen på Hennig-Olsen Is – der målet var å bryte grenser for å øke trivsel og stolthet på arbeidsplassen.

RESULTAT

Uten Grenser

Nå er den første kampanjen gjennomført, og resultatene er over all forventning. Hele 179 ansatte har meldt seg på, og på kort tid har de gjennomført litt i overkant av 9674 utfordringer, og samlet inn hele 835 650 kroner. Kampanjen vil til slutt bestå av seks filmer distribuert på sosiale medier, hvor ansatte i Hennig-Olsen Is formidler øyenvitneskildringer fra feltsykehusene til Leger Uten Grenser.

Merete i Hennig-Olsen Is er fornøyde over hva de ansatte har fått til.

– Alle jeg har snakket med var positive til kampanjen da de fikk høre om den. Noen lar seg alltid engasjere lettere enn andre, men alt i alt synes jeg at det har vært gøy å høre at så mange støtter tiltaket. Leger Uten Grenser er en fantastisk organisasjon å støtte, og for oss med så mange ulike nasjonaliteter og bakgrunner har dette virket samlende. De ansatte er stolte av å fortelle at vi støtter organisasjonen, forteller hun.

Konseptet «Uten grenser» er utviklet av Nucleus, som i tillegg har utviklet webapp, grafisk materiell, kampanjeside og manus til filmer. Nucleus har også hatt den overordnede prosjektledelsen og hatt ansvaret for all gjennomføring.

Og historien er enda ikke over. Nye runder av kampanjen er tenkt igangsatt med jevne mellomrom i tiden som kommer.