Innsikt fortalte oss at IT-infrastruktur har lav interesse i norsk offentlighet, med unntak av når noe går galt. I vårt arbeid med konseptutviklingen fokuserte vi derfor på hvordan vi kunne gjøre et tema som få snakket om til et tema som mange kunne relatere seg til.
Løsningen ble konseptet «Uten oss». Heller enn å snakke om tjenester og tekniske detaljer, formidlet konseptet hva infrastrukturen – nettverket og sikkerheten – som Telenor Inpli leverer faktisk bidrar til i vår hverdag og i vårt samfunn. Konseptet skulle legge grunnlaget for all videre kommunikasjon, og ble et bærende element på nettsiden som Nucleus utviklet.
«Uten oss» ble også bakgrunnen for en brandfilm laget sammen med Go Electra som viste hvordan den digitale infrastrukturen er en forutsetning for livet vi lever, for utvikling og nytenkning i samfunnet vårt. Telenor Inplis kundereferanser i Norge og Sverige ble brukt som eksempler i filmen, og selskapets egne ansatte ble brukt som statister. Eksternt skulle filmen vise rollen Telenor Inpli spiller i samfunnet, men disse grepene bidro i tillegg til gjenkjennelse og stolthet internt.
Filmen og kundereferansene ble tatt ut på den nye nettsiden og ble målrettet mot et relevant publikum i sosiale medier. I tillegg bisto Nucleus med PR for å skape oppmerksomhet i media rundt lanseringen av den nye merkevaren i Norge og Sverige. Filmsnutter og annet innhold ble også utarbeidet for å kommunisere endringene blant selskapets ansatte.