Gulvtrenden de siste årene har gått fra den klassiske 3-stavsparketten til store og brede bord. BerryAlloc tok trenden på alvor og etter bare 1,5 års utviklingsarbeid, hvor nærmere 30 medarbeidere deltok, presenterte de våren 2019 en prototype på et 30 cm bredt og 240 cm langt bord for byggevarekjedene.
– Tilbakemeldingen fra kjedene var utelukkende positive, sier produkt- og marketing manager Daniel Urvalek.
Over halvparten av alle gulv Berry Alloc solgte i 2019 var lange og brede.
– Berry Alloc er opptatt av å møte et forbrukerbehov, men det er ikke alltid nok. Derfor kontaktet vi Nucleus, for å bistå oss i en større lanseringskampanje for det norske markedet. Nucleus kjenner oss fra før, men viktigst av alt – de kjenner og skjønner byggevarebransjen, sier Urvalek videre.
Én av utfordringene Nucleus sto ovenfor var å finne en klok måte å lansere den nye kolleksjonen, da BerryAlloc ikke har egne salgskanaler, men selger gjennom byggevarekjedene.
Det ble tidlig bestemt at én av målgruppene for kampanjen skulle være norske boligeiere, fordi de ofte besøker byggevarekjedene, både fysisk og digitalt, for å finne riktig gulv. Den andre målgruppen skulle være de profesjonelle håndverkerne, både fordi de aller fleste har en relasjon til byggevarekjedene, men også fordi de ofte gir råd til norske boligeiere om legging av gulv.
Målet for lanseringen ble å bidra til å etablere Grand Majestic som en ny bestselger i forbrukermarkedet.