Nucleus utvikler merkevarestrategier som våre oppdragsgivere kan etterleve. Å ha kundenes tillit handler dypest sett om at du kan innfri det merkevareløftet selskapet har satt. Handling sier mer enn tusen ord.
Reklame og merkevarebygging
Å bygge en merkevare krever et strategisk fundament, og en operativ forankring. Arbeidet har aldri vært viktigere; Enkelte undersøkelser viser at folk stoler mer på en merkevare enn media og/eller sine egne myndigheter.
Slik jobber vi i Nucleus
Merkevarestrategier
Vi utvikler strategier og fasiliterer prosesser med tydelige målsettinger. Verdifulle strategier er robuste, enkle, med konkrete strategiske grep som sikrer at strategien blir forstått, implementert og etterlevd.
Vi bistår med utvikling av merkevarestrategier. Noen ganger utvikles den i sin helhet, mens andre ganger reviderer vi eksisterende strategi. Vi har lang erfaring med å utvikle strategier for både b2b- og b2c-bedrifter.
Nucleus har unik og bred kompetanse med denne typen arbeid for kunder i privat sektor.
Rådgivning
Våre rådgivere bistår fra sak til sak eller i lengre oppdrag med å etablere eller reposisjonere virksomheters merkevarer, rådgi markedsdirektører og sjefer. Vi bistår i arbeidet med både strategisk og operativ implementering gjennom målbar markedsføring.
Idéworkshops
Mange av de beste ideene oppstår i møtet mellom byrået og kunden selv. Kunder kjenner selv sine målgrupper best, men har nytte av et blikk utenfra for å nå best gjennom. Vi har god erfaring med jevnlige workshops hvor vi drøfter hvordan markedsføring og reklame kan gjøres enda bedre.
Vi bistår også med å fasilitere idéprosesser. Våre idéworkshops baserer seg på design thinking-metodikk og vi har en verktøykasse med ulike teknikker tilpasset de oppgaver som skal løses. I etterkant av workshopen oppsummerer vi og foreslår en fremdrift for videreforedling av relevante ideer med forslag til implementering.