Brakar starter opp med Nucleus etter en skarp byråkonkurranse før sommeren. Så mange som 19 byråer kjempet om rammeavtalen.
– Det var mange om beinet i konkurransen, og veldig mange godt kvalifiserte byråer. Nucleus leverte et tilbud som var godt gjennomarbeidet, med et solid team og relevant erfaring. De utmerket seg særlig ved å kunne vise til et solid strategisk fundament og en gjennomtenkt prosess, sier salgs- og markedssjef i Brakar, Kjersti Danielsen Nordgård.
Gleder seg
Byrået skal levere langs hele spennet av tjenesteområder – både strategisk og operativ kommunikasjonsrådgiving, konseptutvikling, kampanjer og markedsføring i ulike kanaler. De har også med seg Hvemm og Nudgelab som samarbeidspartnere inn i arbeidet.
– Som Buskeruds fylkeskommunes kollektiv- og mobilitetsselskap, var det viktig for oss å finne et byrå som både hadde den kommunikasjonsfaglige kompetansen og samfunnsforståelsen på plass. Det fant vi hos Nucleus. Nå gleder vi oss til samarbeidet, fortsetter hun.
Takker for tilliten
– Vi er stolte av at Brakar har tillit til oss, og gleder oss til å ta fatt på arbeidet. Brakar er viktig i Buskerud – både som mobilitetsaktør, i kraft av den sentrale rolle de har i utviklingen av byer og tettsteder og i å få flere til å velge grønne reiser. Som Drammens-gutt synes jeg naturligvis det er ekstra morsomt å få være med på Brakar-laget, sier seniorrådgiver og kundeansvarlig i Nucleus, Øystein Berntzen.