En visuell identitet viser hvem du er og former hvordan målgruppen oppfatter deg. Logo, farger, typografi, bilder og grafiske elementer skiller deg fra konkurrentene og gjør at folk legger merke til deg.
Kanskje har bedriften endret strategi, fått nye tjenester, eller profilen har blitt et lappeteppe etter mange små justeringer og oppleves litt utdatert? Eller kanskje dere er i en oppstartsfase og trenger å formidle merkevarens kjerne? Da er det lurt å oppdatere den visuelle profilen.
En helhetlig og tydelig visuell identitet gjør det lettere for folk å forstå hvem dere er og hva dere gjør. Når alt fra farger til grafiske elementer henger sammen og stemmer med strategien, skaper det tillit til merkevaren, og dere får de assosiasjonene dere ønsker.
Da Tibi, tidligere kjent som NLB, skulle endre navn, fikk vi oppdraget med å utvikle en visuell identitet som skulle være et foregangseksempel på universell utforming. Les mer om hvordan vi utviklet en visuell identitet for Tibi.
Prosessen vår er strategisk og strukturert, og alltid tilpasset deg som kunde.
Vi starter med å kartlegge behov og definere mål. Gjennom innsiktsfasen finner vi hva som bør prioriteres, og setter retning for designvalgene.
Et godt konsept bidrar til at du blir husket og valgt. Gjennom kreative prosesser utvikler vi designskisser, og sammen finner vi retningen som passer best.
Vi går i gang med å lage en visuell identitet basert på prioriterte flater og detaljer som skrifttyper, farger og profilelementer. Deretter planlegger vi produksjon og leverer alt klart til bruk.
Vi tar den nye visuelle identiteten i bruk på flater og leverer den som en detaljert profilmanual eller enklere designguide. Vi følger opp og gjør også endringer hvis det trengs.
Vi hjelper deg å utvikle en visuell identitet som gjør merkevaren din synlig.
Trenger du en kreativ måte å forenkle det komplekse, dele historier eller vise hva virksomheten din kan? Les mer om animasjon og hva vi kan hjelpe deg med.