Si hei til Publicis Nucleus

Vi går sammen med MSL og blir en del av Publicis Norge.

Nå er det klart – Nucleus skal bli en del av Publicis-huset.
– Her skal vi rendyrke det vi er gode på: strategisk kommunikasjon, PR og innhold. Samtidig får vi tilgang til ressurser og kompetanse gjennom Publicis-byråene, sier byråleder Anette Jamtvedt.
Publicis Norge består i dag av mediebyrået Starcom, reklamebyrået Kitchen, CRM- og MarTech-byrået Foundry og PR-byrået MSL. MSL og Nucleus slår seg sammen og blir til Publicis Nucleus. I ryggen vil vi ha Publicis Groupe – verdensledende på kommunikasjon, teknologi og innsikt – som gir oss tilgang til de nyeste trendene og verktøyene i bransjen.
Kraften av å være én
Alle byråene er samlet i ett hus, fordelt på fire etasjer i Apotekergata 12.
– Det gir oss en enda sterkere posisjon i det norske markedet, både innenfor PR spesifikt og tverrfaglig ved at Nucleus nå blir en del av «Power of One», sier CEO i Publicis Norge, Peder Mittet.
Power of One er betyr kort fortalt å sette kunden i midten og koble inn kompetanse og fagmiljø etter hva som tjener oppdraget best.
«Nucleus kommer inn med kompetanse, 30 års historikk, et godt renomme og gode resultater. Dette vil komme alle våre kunder til gode, og vi ser frem til å i enda større grad utfordre de ledende aktørene i markedet for PR-tjenester»

Et av landets største
Det nye byrået blir et av landets ti største byråer innen PR og kommunikasjon, målt i byråinntekt.
Den formelle sammenslåingen gjennomføres etter planen i løpet av første kvartal 2026, og Nucleus flytter samtidig inn i Publicis sine lokaler.
– Vi gleder oss skikkelig til å utvikle oss videre som del av et av Norges fremste kommunikasjonshus – og bli enda bedre kjent med de fine folka i Publicis, sier Anette.

Har du spørsmål til Publicis Nucleus? Ikke nøl med å ta kontakt.
