10. oktober 2025

Slik skal Nucleus bli best på teknologi

Skrevet av Audun Fegran Kopperud
En kvinne og en mann foran en laptop i et kontorlandskap

Vi styrker satsingen vår på teknologi og etablerer Nucleus Tek. Fem erfarne rådgivere med teknologi og samfunn som sin spesialitet, står klare til å serve teknologikundene på et nytt nivå.

– Ingen kjøper teknologi for teknologiens skyld, de kjøper løsninger som dekker konkrete behov. Vår styrke ligger i å forstå disse løsningene, hvilke muligheter og utfordringer de representerer, og hvordan de inngår i en større fortelling om digitalisering og samfunnsutvikling. Det gir oss en fordel, særlig i B2B-markedet, sier Jan-Sverre Syvertsen.

Han er gruppeleder i Nucleus Tek, som er vår nye teknologisatsning. Å levere gode kommunikasjonstjenester til teknologikunder krever god innsikt i bransjen. Dette har kjennetegnet Nucleus i mange år allerede. Fordi kundelisten vår innen teknologi er i stadig vekst, styrker vi nå satsningen for å møte etterspørselen.

Gjennom arbeidet med kunder som Microsoft, Crayon, Tietoevry, Telenor, Element Logic og Aker Solutions, har vi over flere tiår bygget opp en grundig forståelse for teknologien, kundene, markedet og løsningene de leverer.

Bredt spekter av rådgivere

Nucleus Tek består av rådgivere med bakgrunn både fra byrå- og kundesiden. Noen har jobbet med teknologi siden før skyen, mens de yngre har fulgt gründerboomen fra innsiden og treffer nye generasjoner med sitt ferske perspektiv.

– Felles for alle er at de kombinerer teknologiforståelsen med sterk kompetanse på kommunikasjon, sier Anette Jamtvedt, byråleder i Nucleus.

I dag leverer vi hele spennet av innholdsproduksjon og distribusjon for ulike teknologikunder. Vi bidrar også med alt fra PR til posisjonering, samfunnskontakt, endringskommunikasjon og tankelederskap.

– Lang erfaring og dyp teknologiforståelse sikrer at vi vet hvordan du kan treffe målgruppen din, både betalt og fortjent, sier gruppeleder Syvertsen.

To kvinner og en mann sitter på et grupperom i et kontorlandskap og har et digitalt møte med en annen kvinne.
Fra venstre: Byråleder Anette Jamtvedt, Kristin Spiers (på skjermen), Heidi Elise Ellingsen og Jan-Sverre Syversen.

Dette er Nucleus Tek Team

  • Jan Sverre Syvertsen: Har lang erfaring med teknologikommunikasjon og har jobbet med flere av Norges største teknologivirksomheter. I Nucleus bistår han kunder med blant annet strategiutvikling, kommunikasjonsplattformer, innsikt, myndighetskontakt og tankelederskap.
  • Heidi Elise Ellingsen: Senior innholdsrådgiver som jobber spesielt med IT og teknologi. I Nucleus er hun redaktør for flere kunder, og jobber både strategisk og operativt med innholdsproduksjon og SEO. Før hun kom til Nucleus jobbet hun for Finstart Nordic.
  • Georg Andreas Huus Westphal: Med bakgrunn fra blant annet Accenture og Data Respons, har Georg ansvaret for en rekke av Nucleus’ teknologikunder. Han jobber særlig med strategirådgivning, public affairs, PR og kampanjer.
  • Kristin Spiers: Har omfattende markeds- og kommunikasjonserfaring fra internasjonale teknologivirksomheter. Hun jobber mye med PR og kampanjer og er en betrodd rådgiver for kunder som ønsker strategisk bistand. Kristin koordinerer ofte team og prosjekter på tvers av landegrenser.
  • Atle Hommersand: Seniorrådgiver i Nucleus med fokus på blant annet endringskommunikasjon, krisekommunikasjon og ledelseskommunikasjon. Han har vært med på å utvikle kampanjer for en rekke store teknologivirksomheter og har erfaring fra sammenslåings- og oppkjøpsprosesser.

Alltid faglig oppdatert

Gruppeleder Jan-Sverre Syvertsen har over 25 års byråerfaring, med teknologi som sin spisskompetanse.

I en hektisk hverdag blir det operative arbeidet prioritert. Det betyr at ledelsen og de ansatte kan ha godt av en sparringspartner som alltid er faglig oppdatert, og evner å tenke i forkant om utviklingen av ny teknologi og hvordan den påvirker samfunnet.

– Når vi lager en egen teknologigruppe, etablerer vi også en arena for kunnskapsutveksling og diskusjoner for en litt nerdete gjeng rådgivere i byrået. Ambisjonen er å dele denne kunnskapen og innsikten med kunder – både i konkrete oppdrag, gjennom egne artikler og ved å delta i samfunnsdebatten.

Hjelper deg i det politiske landskapet

Mange teknologikunder leverer løsninger som bidrar til samfunnsutviklingen og dekker viktige behov. De ønsker derfor å påvirke rammebetingelsene for egen virksomhet, og er avhengige av at staten driver innovasjon og utvikling gjennom innkjøp.

– KI-forordningen, GDPR, Arkivloven, sikkerhet og beredskap og deling av data er bare noen eksempler på temaer det er viktig å være oppdatert på. Her har vi mye kompetanse og sterke samarbeidspartnere som vi kan koble på ved behov, avslutter Syvertsen.

Trenger du rådgivere med ekspertise på teknologi? Ta kontakt med Jan-Sverre!